PS. 本原創翻譯作品,欲轉載請註明出處:cjtaotao。

 

這首歌其實滿久了。第一次聽到這首歌是在他們所出道的"Britain's got talent"這節目上,昨天又湊巧翻到,重看一遍還是看到QQ。

 

 

為配合歌曲本身的RAP,本翻譯歌詞特別加強了押韻與節奏感,希望大家會喜歡這翻譯版本>.^。
 

 

Hopeful

Oh-oh-oh
Oh-oh-oh
Yeah
Yeah

Please help me God, I feel so alone
老天爺救救我吧,我是如此無助
I'm just a kid, I can't take it on my own
我只是個孩子,無法承受這沉重包袱
I've cried so many tears,
我用了多少的血淚
Yeah, writing this song
才寫下這首歌曲
Trying to fit in, where do I belong?
只是為了釐清,自己有何應許之地
I wake up every day, don't wanna leave my home
每天醒來,我總不願從家出走
My mamma's askin' me why I'm always alone
媽媽老是問我,為什麼總是沒朋友
Too scared to say, too scared to holler
理由難以啟齒,原因我也害怕面對
I'm walking to school with sweat around my collar
走去學校的路上,衣領滿是恐懼的汗水
I'm just a kid, I don't want no stress
而我就是個孩子,不願承受太多壓力
My nerves are bad, my life's a mess
但我的精神錯亂,生活依然脫序
The names you call me, they hurt real bad
你們為我取的綽號,鋒利刺進我心
I want to tell my Mom but
我想過告訴媽咪,但是
She's havin' trouble with my Dad
她也跟我爸處得不順利
I feel so trapped there's nowhere to turn
我感覺自己身陷囹圄,很快要無處可逃
Come to school
那就去學校吧
Don't wanna fight I wanna learn
沒有打架,我只想把課堂學習好
So please mister Bully
所以拜託了霸凌先生
Tell me what I've done
告訴我做了什麼惹你生氣
You know I have no Dad
你知道我已經沒有老爸
I'm livin' with my Mom
就只有媽咪

'Cause I'm hopeful, yes I am
所以我懷有希望之心,是的今天我還有
Hopeful for today
希望之心
Take this music and use it
讓這首歌曲,播放下去
Let it take you away
它將帶你展開一段夢幻之旅
And be hopeful, hopeful
所以就懷有希望之心吧,希望之心
And He'll make a way
眼前那條生路,祂自會為你開闢
I know it ain't easy but that's okay
我知道這過程不易,但一切沒有關係
Just be hopeful
只要你不真的失去勇氣

Why do you trip at the color of my skin?
為什麼你要取笑我的膚色
And whether I'm fat or whether I'm thin
就連胖瘦高矮你也能隨意牽扯
You call me a loser, you call me a fool
你總叫我魯蛇,又說我低能
I ain't got a choice I gotta go to school
我很想逃避,但上學看來就是唯一選擇
I wish I had an angel to stand by my side
我很希望有個天使來擁護我
I'm shaking with fear, I'm so scared inside
當我嚇個半死,恐懼瀰漫我心的時候
Doesn't really matter if I ain't got the looks
外表如何真有那麼重要嗎?
Why do you always hurt me and destroy my books?
你總是傷害我,還把我的書本弄破,難道就不莫名其妙嗎?

'Cause I'm hopeful, yes I am
所以我懷有希望之心,是的今天我懷有
Hopeful for today
希望之心
Take this music and use it
讓這首歌曲,播放下去
Let it take you away
它將帶你展開一段奇幻之旅
And be hopeful, hopeful
所以就懷有希望之心吧,希望之心
And He'll make a way
眼前那條生路,祂自會為你開闢
I know it ain't easy but that's okay
我知道這過程不易,但一切沒有關係
Just be hopeful
只要你不真的失去勇氣

I give you all my money every single day
每天每天,我都得給你我的所有錢
I didn't ask to be born but now I have to pay
我非期望所生,現在卻得償還一切
I ain't got no food, you take all I have
沒有用餐時間,因為你拿走我的餐點
When I give it to you, you search through my bags
並在拿走的同時,還將我的書包翻遍
I wrote this song for you to see
所以現在這首歌曲,就是要唱給你聽
We could've been friends, yeah you and me
此生當不成朋友,就讓我們把話說清
Mister Bully, take a moment please
哈囉霸凌先生,請你中場暫停
Every single day you bring me to my knees
在揍倒我以前,麻煩先恢復你的思緒

'Cause I'm hopeful, yes I am
所以我懷有希望之心,是的今天我懷有
Hopeful for today
希望之心
Take this music and use it
這首歌曲,播放下去
Let it take you away
讓它帶你展開一段夢幻之旅
And be hopeful, hopeful
所以就懷有希望之心吧,希望之心
And He'll make a way
眼前那條生路,祂自會為你開闢
I know it ain't easy but that's okay
我知道這過程不易,但一切沒關係
Just be hopeful
只要你不真的失去勇氣

'Cause I'm hopeful, yes I am
因為我懷有希望之心,是的今天我懷有
Hopeful for today
希望之心
Take this music and use it
這首歌曲,播放下去
Let it take you away
讓它帶你展開夢幻之旅
And be hopeful, hopeful
所以就懷有希望之心吧,希望之心
And He'll make a way
眼前那條生路祂自會為你開闢
I know it ain't easy but that's okay
我知道這過程不容易,但一切沒關係
Just be hopeful
只要你不真的失去勇氣

What I wear is all I have
除卻身上衣物,我已經別無所有
We lost our home, I'm living from a bag
我們終於失去歸所,只有一個包包陪伴左右
Yo mister Bully, help me please
所以霸凌先生,麻煩你高抬貴手
I'm flesh and blood, accept me please.
同為血肉之軀,賜我一席之地能夠苟活

 

PS. 本原創翻譯作品,欲轉載請註明出處:cjtaotao。

arrow
arrow

    虛妄之花 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()